Pentax K-5 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pentax K-5 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

maxim22 25-05-2012
Geschreven voor: Pentax K-5 zwart

De K-5 is een mooie camera, die uitstekend presteerd bij weinig licht. Heel competitief tov zijn concurrenten. Hij is ook erg snel. Maar in de lage iso range wint hij het toch niet zo van zijn concurrenten op vlak van resolutie en detaillering.

De autofocus is sneller dan zijn voorgangers, maar zolang Pentax met een externe motor werkt zal dit nooit een hoogvlieger zijn bij Pentax. De snelste pentax lens en camera is nog steeds even snel als de traagste Nikon/Canon lens, dat is jammer.

De afwerking van de camera is prima.

nog even samenvatting:
+ beeldkwaliteit
+ ruisniveau op hoge(re) ISO
+ snelheid in burst
+ mogelijkheden
+ menu en gebruiksgemak
+ afwerking, design (erg solide, compact én toch licht!)

- tragere autofocus voor zijn categorie
- geen AF tijdens filmen
- geen mogelijkheid tot diafragma wijzigen tijdens filmen

c1 14-06-2012

Je schrijft dat de Pentax K5 het aflegt op resolutie en detaillering tegenover de concurrenten.(welke?)
Wat ik mij afvraag is of je dat zelf hebt getest of dat je nu sommige bladen napraat.
Mijn eigen ervaring strookt in ieder geval niet met de jouwe, hier zal ik later op terugkomen in een review.